3 AyLaRıN MaNeVi iKLiMi…


https://i0.wp.com/img189.imageshack.us/img189/4897/aylarrbg.jpg

Rabbimiz,
mekânlar içinde mukaddes mekânlar; zamanlar içinde de mukaddes zamanlar
yaratmıştır. Üç Aylar en müstesna zaman dilimlerini oluşturmaktadır.

Hayatın
sıkıntıları ve nefislerin tazyiki karşısında istikameti muhafazada
bitkin düşen ruhlarımızı ihya edecek mübarek bir zaman dilimine girmiş
bulunuyoruz. Birbiri ardına gelecek mübarek gün ve geceleri ganimet
bilmeli, geride kalan hayatımızın muhasebesini ciddi anlamda
yapabilmeliyiz. Her gün yapabilsek ne iyi; ancak Recep, Şaban ve
Ramazan’da Cenab-ı Hakk’ın kulluk kapısını daha heyecanla çalabilmeli
ve yeniden tazelenebilmeliyiz. Çünkü Cenab-ı Hak, insana takvasına göre
değer verecektir. (“Habibim, de ki: Eğer duanız ve ibadetiniz olmasa, Rabb’iniz size ne diye değer versin?” (Furkan 25/77)


Üç
aylar bir yarıştır ve biz bu yarışı kazanmaya çalışmalıyız. Bu aylarda
hissedilen manevî esintiler, müminlerin Allah’a yaklaşma ve onun
rızasını kazanmakta daha dikkatli olmaları öyle bir hava meydana
getirir ki, o havadan inanmayanlar da faydalanır. Böylece onlar da
hisselerini almış olurlar. Bu aylarda ibadetleri artırmalı. Zikir ve
fikirde derinleşmeli. İnsanlarla diyaloglarımızda daha dikkatli olmalı.
İncitmemeye, üzmemeye, kırmamaya çalışmalıyız.

Üç aylar bizim için muhasebe vesilesidir


Ben neyim? Niçin bu âleme gönderildim?


Yaratılışımdaki
sırlar nedir? Günah nedir? Sevap nedir? Kur’an bizlere neler emrediyor?
Okunduğu zaman bile insanın gönlüne inşirah veren bu ses nedir? Alem
nereden gelmiş, nereye gidiyor. Bu ölmeler, kalmaların hikmeti nedir?
Nasıl hesap vereceğiz? Bu gibi sorular zihnimizi 3 aylarda daha çok
kurcalamalı. Üç aylar, kendimizi denetleme, değerlendirme bakımından
çok önemlidir. Kendimize sormamız gereken çok soru var: Rabb’im Allah’tır deyip başkalarına mı bilip bilmeden tapınıp duruyorum? Resulüm
Hz. Muhammed’dir (sas) deyip başkalarının sünnetlerini mi harfiyyen
uyguluyorum? Kitab’ım Kur’an’dır deyip, başka kitapları mı kendime
rehber edinmişim?
Şeytan düşmanımdır
deyip de sonra sürekli onun isteklerini mi yerine getiriyorum? Allah en
güzel vekilimdir deyip, sürekli O’nu üzüyor muyum? Bugüne kadar kaç
kişinin hidayetine vesile ya da engel oldum? Kaç yetimin başını okşadım
ya da aldığım kararlarla kaç kişiyi yetim bıraktım?
Evet, üç
aylar bütün bunları kendimize sorup bir durum değerlendirmesi yapmak,
bu mübarek günlerin, gecelerin ve ayların şuuruna varmak demektir.

Mübarek
geceler ve bayramlar küskünlerin barışabilmesi için de en güzel
fırsattır. Normal zamanda gidip de, “Ben seninle barışmaya geldim!”
desek, “Nereden çıktı şimdi bu!” denebilecekken, “Şu mübarek günün
hürmetine gel barışalım. Sen de ben de sevaba girelim!” demek iyi bir
çözüm olabilir.


Aile içinde neler yapabiliriz?

Aile içi eğitimi olarak muteber kaynaklardan mübarek günlerin önemi çeşitli kıssalar eşliğinde anlatılabilir.
Mübarek geceler ailecek kısa da olsa bir merasimle ihya edilebilir. Ailecek sırayla dua edilebilir.
Evin
büyükleri, özellikle küçüklere alınacak yeni şeyleri, hediyeleri o
gecenin adına verebilir. Mübarek geceler hürmetine eşlere alınacak
küçük de olsa bir hediye, bir çiçek karşılıklı bağları
kuvvetlendirecek, gecenin bereketi ve ruhaniyeti herkesin üzerine
inecektir.


Mübarek
gün ve geceler vesilesiyle bizzat ziyaret edemiyorsak tebrik kartı
postalamak, telefon etmek, sms mesaj/elektronik posta göndermek de bir
yoldur. Aslolan sevdiklerimizi unutmamaktır.


Camiler kandillerde mü’minlerle dolar

Milletimizin
büyük çoğunluğu dinî gün ve gecelerimizi sevinçle karşılarlar,
tebrikleşirler, camilere dolarlar. Sevap ve fazilet bakımından hasat
mevsimi olan bu üç aylara erişmenin manevî hazzını duymuşlar ve hatta
birçok kardeşlerimiz bu mübarek ayları oruçlu geçireceklerdir. Enes b.
Mâlik’ten (ra) bir rivayete göre Peygamber’imiz (sas) Recep ayı
girdiğinde şöyle dua ederdi:

“Ey Allah’ım! Recep ve Şaban ayını bize mübarek kıl ve bizi Ramazan’a ulaştır.” (Kenzü’l-Ummâl, 1/79, No: 18049)

Mehmet Aydın

https://i0.wp.com/img472.imageshack.us/img472/8854/smileyby5.gifBEĞENDİYSEN VE ALANINA EKLEMEK İSTERSEN YORUM YAZ BLOG AL’A BAS SENiN OLSUN.

About rizaberkan

Elhamdülillah Rabbimiz bizi Ehl-i İslam diyarında, Müslüman olarak bunun şuuru ve bilinci dahilinde hidayet üzere bulundurmuştur.Bundan daha büyük nimet ve mutluluk yoktur bizim için. Allah bize yeter,Kulluk payesi bize yeter. Allah bizi müslümanlıkla aziz kıldı. Allah bana yeter. Aziz-ü Cebbar olan Allah'ın kulu olmam bana yeter. Ben Allah'ın kuluyum. Ben Allah'ın kuluyum. Şeref ve paye adına kendimi tanıtma için söyleyebileceğim sözlerin en büyüğünü söylüyorum.Ben Allah'ın kuluyum Elhamdülillah ben Allah'ın kuluyum. O, ne güzel bir vekil,ne güzel bir dost,ne güzel bir yardımcıdır. "Ey Rabbimiz, Bağışlamanı dileriz, dönüş ancak sanadır..."
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to 3 AyLaRıN MaNeVi iKLiMi…

  1. Suğra dedi ki:

    ALLAH RAZI OLSUN ELİNE YÜREĞİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL…ALLAH’A EMANET OL

  2. ๑۩۞۩๑ GÜLİ RANA ๑۩۞۩๑ dedi ki:

    ÇOK GÜZEL KARDEŞİM ALLAH RAZI OLSUN ÜÇAYLARIMIZ MÜMAREK OLSUNAllahım! Kalp katılığından, gafletten, dalaletten, zilletten, miskinlikten, küfürden, fısktan,nankörlükten, riyadan, sadece Sana sığınırız. Sen bizleri koru.Güç yetiremeyeceğimiz bela, fitne ve musibetlerle bizi imtihan eyleme AMIN

Yorum bırakın