ArZuLaNMaYaN eLDe eDiLeMeZ !


https://i0.wp.com/aycu02.webshots.com/image/25881/2002434876729998520_rs.jpg

 

ARZULANMAYAN ELDE EDİLMEZ !

Herkeste var olan sıradan arzulardan söz etmiyorum. İstemekten, dilemekten, basitçe ümit etmekten söz
etmiyorum. Üzgünüm: sözünü etti
ğim arzuyu ifade edecek başka bir kelime de bulamıyorum. Burada herkesin bildiği arzudan değil çok az insanın bildiği arzudan bahsediyorum. Televizyon seyretmek gibi, roman
okumak gibi olan arzu de
ğil konumuz. Basit
hayallerden söz etmiyoruz. “Ke
şke talih kuşu benim başıma konsa, başbakan olsam, sabancının yerinde ben olsaydım.” Gibi arzulardan
bahsetmiyoruz. Da
ğları delebilen arzuyu
bilir misiniz? Orduları tek ba
şına mağlup eden arzuyu. Bir damla
suyun çelik gibi ta
şı kırabildiği arzuyu biliyor musunuz?

Bütün çabalarımız arzularımızla ateşlenir. Arzu damlaları biriktikçe arzu okyanusu oluşturur. Sistem şöyle işler: ne kadar arzularsanız o kadar enerjiyi, o kadar gücü, o kadar
eme
ği amacınız uğrunda feda etmeye hazır olursunuz. Hatta en üst düzeyde,
her
şeyinizi en çok istediğiniz hedefe feda edersiniz. Hedefinizi öyle
arzularsınız ki ona adanırsınız.
Şiddetli istek, basit bir dilek değildir. o kadar büyür ki yerine hiçbir şey geçemez. Onu öyle arzularsınız ki, onu elde
etmeye çalı
şırken açlık
hissetmezsiniz. Aklınıza e
ğlence gelmez. Uykularınız kaçar. Rüyalarınızda onu görürsünüz.

Mantık alimlerinin reisi olan İbn-i Sina, aklına bir şey takıldığı zaman, gece Allah’a dua
eder ve yatarmı
ş. Kalktığında o meselenin zihninde çözülmüş olduğunu hissedermiş. Düşünün ne kadar arzuladığını. Siz de İbn-i Sina kadar arzuladınız mı? Bir şeyi arzulayıp da, rüyanıza girmiyor uykularınız kaçmıyorsa
üzgünüm arzulamamı
şsınız demektir.
Şimdi neyi yapmak istediğinizi düşünün. Kalbinizin atışı hızlanıyor mu? kalbinizde heyecan hissediyor musunuz?
Hissetmiyorsanız arzulamadı
ğınız kesindir.

Bir zamanlar eşraftan bir zat
evliyaullahtan birini ziyarete gider. Vardı
ğında o zata rüyasında Resulullah Efendimizi görmek
istedi
ğini söyler. O zatta onu
bir gece evinde müsafir eder. Gece de tuzlu balık yedirir. Fakat hiç su vermez.
Adam rüyasında pınarlar, dereler oldu
ğunu ve kana kana su içtiğini görür. O hararet içerisinde sabahlar. Rüyasını evlliyaullaha
anlatınca “E
ğer Resulullah’ı görmeği de bu kadar arzu etseydin, görürdün” buyurur.
Arzu manevi bir kuvvettir. Sizin içerinizde size istedi
ğiniz hususta yardım etmek istiyor. Çıkarın onu dışarı. İçinizde hapsetmeyin. Böyle bir kuvvetiniz var fakat kullanamıyorsunuz.
Arzulayın. Arzularınız sizi hedefinize ula
ştıracak en kısa yoldur.

Talebenin biri hocasına sorar “Efendi Hazretleri, bu yolda kalmanın yolu nedir”.
Hocası cevap olarak “
İşte o çok zor evladım.
Geceleri göz ya
şı döküp, dua etmek lazım”.
Uykularınızı bölen yo
ğun arzunuz göz yaşlarınız ile ıslanacak. Korkmayın bu gözyaşları arzularınızı söndürmez. Bilakis arzularınız
daha da kuvvetlenir ve
şiddetlenir.

Eğer zihninizde bir
hedefiniz varsa onu
şiddetle arzu edin. Arzularınız
şiddetli değilse bir gün yarı yolda kalacaksınız. O kaldığınız nokta arzularınızın bittiği noktadır.
Hasan Abimiz hep
şöyle derdi: “Önemli olan
bir iki adım ileri gidip, sonra geri dönmek de
ğil, önemli olan sonuna kadar gidebilmektir”…

Tek kelimeyle özetlemek gerekirse; arzulamak, yapmaktır. Eğer arzularsanız, yaparsınız…

Kaynak: Düşün ve Başar
Muhammet Bozda
ğ


https://i0.wp.com/img472.imageshack.us/img472/8854/smileyby5.gifBEĞENDİYSEN VE ALANINA EKLEMEK İSTERSEN BLOG AL’A BAS SENiN OLSUN.

About rizaberkan

Elhamdülillah Rabbimiz bizi Ehl-i İslam diyarında, Müslüman olarak bunun şuuru ve bilinci dahilinde hidayet üzere bulundurmuştur.Bundan daha büyük nimet ve mutluluk yoktur bizim için. Allah bize yeter,Kulluk payesi bize yeter. Allah bizi müslümanlıkla aziz kıldı. Allah bana yeter. Aziz-ü Cebbar olan Allah'ın kulu olmam bana yeter. Ben Allah'ın kuluyum. Ben Allah'ın kuluyum. Şeref ve paye adına kendimi tanıtma için söyleyebileceğim sözlerin en büyüğünü söylüyorum.Ben Allah'ın kuluyum Elhamdülillah ben Allah'ın kuluyum. O, ne güzel bir vekil,ne güzel bir dost,ne güzel bir yardımcıdır. "Ey Rabbimiz, Bağışlamanı dileriz, dönüş ancak sanadır..."
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın