SeViLMeNiN eN KıSa YoLu


http://img43.imageshack.us/img43/5007/sevilmeninksayolurbg.jpg


Sevilmenin
yolu sevmesini bilmektir. Başka bir tabirle, iyi insan, herkes tarafından
sevilir. Dinimizin bildirdiği esaslara uyan Müslüman iyi insan demektir.

Hemen herkes, kendisiyle ilgilenilmesini, kendisinden, işlerinden bahsedilmesini
ister. Çok kimsenin bir dakikalık telefon konuşmasında, beş-on defa (Ben)
dediği tespit edilmiştir.

Çok kimseyi, hükümet kurulmasından çok, kendi meselesi ilgilendirir. Başkasına
yaklaşabilmek için onun sevdiği, ilgilendiği konuları bilmek gerekir.

Hemen her insan, en az bir bakımdan kendini çok insandan üstün görür. (Ben
bakan olsam, ben başbakan olsam şöyle yaparım) dediği görülür. Belki böyle
konuşan kimselerin çoğunun müdür olacak kabiliyeti bile yoktur. Çünkü insanın
nefsi, daima yükselmeyi, şef olmayı, başkalarının kendisine tâbi olmasını
ister. Bu, nefsin arzusudur.

Herkeste de nefs olduğunu düşünerek, ona göre hareket edilirse, çetin
meseleleri çözmek zor olmaz. Bir kimsenin sevdikleri, kendini beğenip takdir
edenlerdir.

O halde sevilmek için başkalarını takdir edip sevmek gerekir.

İnsanın nefsi takdirden hoşlanır, tenkitten hoşlanmaz. Tenkit, düşmanlığa yol
açar.

Başkalarının bize nasıl muamele etmelerini istiyorsak, biz de onlara aynı
şekilde davranmalıyız! Mesela gülerek karşılanmayı, bir çay, bir kahve ikram
etmelerini istiyorsak, biz de başkalarını güler yüzle karşılamalıyız, onlara
gerekli ikramda bulunmalıyız!

Sevilmek, takdir kazanmak için, herkese samimi bir alaka göstermek,
gülümseyerek selam vermek, hal ve hatır sormak lazımdır.

Yapmacık hareketlerden da kaçınmalıdır! Yapmacık hareketler, fayda yerine zarar
verir. Kendimize "Samimiyetsiz" dedirtmemeliyiz. Samimi olmaya
kendimizi alıştırmalıyız! Mesela telefonla arayıp kendini tanıtmayan birisine,
(İnsan önce kendini tanıtır) diyerek tenkitle söze başlamamalıdır! (Buyurun
efendim, kiminle müşerref oluyorum) diyerek karşımızdakinin kendisini takdim
etmesine fırsat vermelidir! Daha sonra, (Efendim, size yardımcı olmak benim
için bir şereftir) dersek, karşımızdakinin kalbini fethetmeye giden yolu
keşfetmişiz demektir.


Kendini sevdirmenin yolu, iyi insan olmaktır. İyi insan da güzel ahlaklı
olandır. Güzel ahlak nedir?




Güzel ahlakla ilgili hadis-i şeriflerden birkaçı şöyle:

 (Kendinden
uzaklaşanlara yaklaşmak, zulmedenleri affetmek, kendini mahrum edenlere
[Kendine bir şey vermeyenlere] ihsan etmek, güzel huylu olmaktır.)
[İ. Süyuti]
(İyi huyları tamamlamak,
yerleştirmek için gönderildim.)
[Hakim]
(Sureti ve huyu güzel olan kimseyi Cehennem ateşi yakmaz.)
[Taberani]
(İyi huylu, iki cihan
saadetine kavuşur.)
[Taberani]
(En hayırlı şey, güzel ahlaktır.)
[İbni Hibban]
(Güzel ahlaklı olmak, saadettendir.)
[Beyheki]
(Mallarınızla bütün insanlara
yardım edemezsiniz, malınız kâfi gelmez. Fakat
onları güler yüz ve güzel huy ile hoşnut edebilirsiniz.)
[Bezzar]
(Güzelin güzeli, güzel
ahlaktır.)
[İbni
Asakir]
(En iyiniz, ahlakı en güzel
olanınızdır.)
[Buhari]
(Mümin güzel ahlakı ile,
gündüz oruç tutan, gece ibadet edenin derecesine yükselir.)
[Tirmizi]
(Kıyamette, terazide güzel
ahlaktan daha ağır gelen başka şey yoktur.)
[Tirmizi]

http://img472.imageshack.us/img472/8854/smileyby5.gifBEĞENDİYSEN VE ALANINA EKLEMEK İSTERSEN YORUM YAZ - BLOG AL’A BAS SENiN OLSUN.

rizaberkan hakkında

Elhamdülillah Rabbimiz bizi Ehl-i İslam diyarında, Müslüman olarak bunun şuuru ve bilinci dahilinde hidayet üzere bulundurmuştur.Bundan daha büyük nimet ve mutluluk yoktur bizim için. Allah bize yeter,Kulluk payesi bize yeter. Allah bizi müslümanlıkla aziz kıldı. Allah bana yeter. Aziz-ü Cebbar olan Allah'ın kulu olmam bana yeter. Ben Allah'ın kuluyum. Ben Allah'ın kuluyum. Şeref ve paye adına kendimi tanıtma için söyleyebileceğim sözlerin en büyüğünü söylüyorum.Ben Allah'ın kuluyum Elhamdülillah ben Allah'ın kuluyum. O, ne güzel bir vekil,ne güzel bir dost,ne güzel bir yardımcıdır. "Ey Rabbimiz, Bağışlamanı dileriz, dönüş ancak sanadır..."
Bu yazı ! ÖĞüT !! NaSiHaT !!! HaYaT DeRSLeRi içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

