Bu Da GeLiR, Bu Da GeÇeR AğLaMa…


Bu da gelir, bu da geçer ağlama…

Dün akşam ablamla konuştum. Yine
a
ğlıyormuşsun. Babam da çok sıkıntılıymış. Haklısınız belki de… Bu yaşananlar ne sizin için kolay, ne de
benim için… Neler umut etmi
ştik, değil mi? Bu
okulu kazandı
ğım günkü
sevinciniz bugün gibi aklımda. Biliyordum okumamı çok istedi
ğinizi, ama o gün çok daha iyi anladım.
Babamın a
ğladığını gördüm ikinci kez ama bu defa
sevinçten, senin de gözlerin doluydu. Çok u
ğraştım bu
sevincinizi görebilmek için ve oldu i
şte…

Hep kulaklarımda söyledikleriniz. Babamın anlattığı çocukluk anıları… Hani bir tanesi var ya onu hiç unutamıyorum. Köyde,
ilkokuldayken arkada
şına
amcası bir dolmakalem getirmi
ş. Babamın hiç olmamış öyle kalemi… O kalemle bir kerecik yazı yazabilmek için ne kadar da
çok yalvarmı
ş. Ta o
gün demi
ş ya kendi
kendine: "Ben çocuklarımı okutaca
ğım. Ben hiçbir şey
göremedim, hiçbir
şeyden
hevesimi alamadım, çocuklarım hepsini ya
şayacak" diye. Bir de anlatırkenki yüz ifadesi yok mu? Hep içime
otururdu her anlatı
şında,
içim acırdı… Bana ilk anlattı
ğında ben de söz verdim kendi kendime, okuyacağım diye. Siz o zaman mutlu olacaksınız
çünkü o zaman içiniz rahat edecek…

  


Buraya ilk geldi
ğimiz,
hani beni yurda yerle
ştirip
okulu gezdi
ğimiz
günkü haliniz hep gözümün önünde. Benden daha çok heyecanlıydınız ikiniz de…
Ne güzeldi de
ğil mi
anne? Ama ama bu mutlulu
ğumuz uzun
sürmedi. Yasak çıktı, keskin bir bıçak gibi dü
ştü hayatımıza. "Ya inandıklarından vazgeç, aç başını, oku" diyordu bu yasak
"ya da hayallerini, ümitlerini terket!" Hayallerim, umutlarım ku
ş gibi uçup gidiverdi birden elimden,
tutamadım… Avuçlarımdaydılar; oysa ama dedim ya tutamadım. Birden büküldü
boyunlarımız menev
şe gibi
hüzünden… Ama… Babamın anlattıkları, hayalleri… Evet,
şimdi onun yaşamadıklarını yaşıyorum, onun göremediklerini
görüyorum… Biraz acı ama…
İstediği bu değil miydi babamın? Acılar biliyor
bizi… Benimle birlikte siz de yıkıldınız, sizin de yandı yüre
ğiniz biliyorum. .

Önceleri anlam veremedim bu yasağa. Korktum, ağladım geceler boyu. Hep senin dizinde
a
ğlardım doyasıya. Şimdi sen yoksun. Secdeyi ıslatır oldu
gözya
şlarım
aciz kaldı
ğımda,
münacaatımı O’na sunarken… Sonra bir karanfil uzattı kapı önünde arkada
şım. Hibirşey bitmedi, daha yeni başlıyor herşey, hadi ver elini, omuz omuza
ilerleyelim aynı safta, birlikte söyleyelim türkümüzü dedi. Do
ğruydu söyledikleri, haklıydı da…
Aldım karanfilimi… Ve yusufcukların kula
ğıma fısıldadıklarını hala duyabilmek için kaldırım köşelerinde de olsa yaşatabilmek için umudumu, doğru yoldan ayrılmamak için, yüreğime, yüreklerimize ferahlık vermesi
için dua ettim Rabbim. .



İlk başta "siz yasak deyin buna ben
çıkmaz sokak diyeyim" demi
ştim ya. Şimdi ise
bunlar de
ğil
söyleyeceklerim, adı yasak bunun ama çıkmaz de
ğil sonu, kördüğüm değil çözümü… Çünkü O var, O’nun eli
üzerimizde ve gün gelecek rahmeti küme küme ya
ğacak üzerimize… Ve şimdi dimdik ayaktayım attım atalet sisini üzerimden. Karanlıkta yürüyecek
cesareti buldum yüre
ğimde…
Tekrar ümit tohumlarını saçtım içine kardelenler büyüttüm sessizce… Karar
verdim anne.
İnancımdan
vazgeçmemeye, bu zorlu yolda pes etmemeye karar verdim. Benim hayallerimi
yıkan, içime hüzün salan bu yasa
ğı gelecekte insanlar yaşamasın diye çıktım yola, yüreğimi koydum bu davaya… .

Şimdi üzgünsüzün
biliyorum, ama ben de
ğilim
anne… Kalbime güven indirip, imanımı günbegün daha da artıran bu imtihanı ya
şatan Rabbime şükrediyorum. Merhamet eden, hesap
soran yalnız O, biliyorum. Ve O, bir gün bu yasa
ğı uygulayanlara, hayallerimizi, ümitlerimizi ellerimizden alanlara da
hesap sorar. Sabrediyorum… .

İşte hepsi bu anne! Şimdi üzülme, üşüyor diye ellerim. Bilesin ki yüreğim O’na emanet ve sımsıcak… Ve yine
dilimde senden ö
ğrendiğim türküler var:




Ne de olsa kı
şın sonu
bahardır, Bu da gelir, bu da geçer a
ğlama!

Duyuyor musun?

Ayşe Ahsen

BEĞENDİYSEN VE ALANINA EKLEMEK İSTERSEN YORUM YAZ - BLOG AL’A BAS SENiN OLSUN.

About rizaberkan

Elhamdülillah Rabbimiz bizi Ehl-i İslam diyarında, Müslüman olarak bunun şuuru ve bilinci dahilinde hidayet üzere bulundurmuştur.Bundan daha büyük nimet ve mutluluk yoktur bizim için. Allah bize yeter,Kulluk payesi bize yeter. Allah bizi müslümanlıkla aziz kıldı. Allah bana yeter. Aziz-ü Cebbar olan Allah'ın kulu olmam bana yeter. Ben Allah'ın kuluyum. Ben Allah'ın kuluyum. Şeref ve paye adına kendimi tanıtma için söyleyebileceğim sözlerin en büyüğünü söylüyorum.Ben Allah'ın kuluyum Elhamdülillah ben Allah'ın kuluyum. O, ne güzel bir vekil,ne güzel bir dost,ne güzel bir yardımcıdır. "Ey Rabbimiz, Bağışlamanı dileriz, dönüş ancak sanadır..."
Bu yazı Haberler ve politika içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bu Da GeLiR, Bu Da GeÇeR AğLaMa… için 4 cevap

  1. Semra dedi ki:

    Biz başı bağlı kaderin, başı bağlı kızlarıyız!Yenilmeyiz hayır’larınıza!Yenilmeyiz ona, buna şuna ..Biz en büyük kumandanın, en şanlı askeriyizTeslim olursak, gider tüm kaleler..Biz bu dâvânın en sağlam kalesiyiz,Topunuza tüfeğinize teslim olmayız asla!Hangi tarih de yazmış ki?Ölüm korkutmaz, ölümsüz bedenimizi!Zulmü severiz, mazlumluğumuzu hatırlattığı için!Zulme uğradıkça güçleniriz!Her zulüm bu dâvâyı yeniden serper dünya tarlasına!Biz başı bağlı kaderin, başı bağlı kızlarıyız!Okullara almayın hadi!İş imkânlarımızı kapatın,Hadi elinizden ne geliyorsa yapın!Dağıtın bizi, ülkelere,Bölün bizi,Yok sayın hadi bizi!Gözünüzü kapatın hakikate!Amazonlarla savaştırın!İnsanları geometrik desenlerle çizin!Sizin dediğiniz olmazsa, topuklarınızı yere vurun!Bayrakları yakın hadi!Korkan varsa nâmerttir!Sizden korkan sizin gibi ürkek olsun!Biz başı bağlı kaderin, başı bağlı kızlarıyız!Bir gün anne olacağız,Teyze olacağız,Hala olacağız,Ve ileride anneanne, babaanneBunu da engelleyebilecek misiniz?Hadi bu statülerimize de dur deyin!Diyebilecekseniz!?Masal anlatırken,Sizin ne kötü kalpli krallar, kraliçeler olduğunuzu anlatıp,İnadına iyilikleri öğütleyeceğiz,Vatan için can vermeyi anlatacağız!İstiklâl Marşını sizler gibi dinletmeyeceğiz onlara,Herkesi kan imzalı bayrağımızın altında toplayıp,Alevîsine, Türküne, Kürdüne, kapalısına, açığınaBirliği öğütleyeceğiz inanın buna!Hadi engel olun, yeni yasalar çıkarın!Hadi elinizden geleni ardınıza koymayın!Biz başı bağlı kaderin, başı bağlı kızlarıyız!Biz korksaydık; Çanakkale’de korkardık!Biz korksaydık; Maraş’ta korkardık!Ve teslim olmayan her yerde!Biz, biz Allah’ın âyetlerinin yeryüzü temsilcisiyiz!Hadi Allah’a da yasa koyun,Hadi Allah’ı da zindanlarınıza tıkın!Hadi ikna edin, çağ dışı odalarınızda Allah’ı!Sizi evirip çeviren Allah’ı unuttunuz biliyoruz!Hesap gününe şükürler olsun!Şükürler olsun hesap gününe!İşte biz o gün yine karşınızda ;Başı bağlı kaderin, başı bağlı kızları olacağız!
     
    HAYIRLI GÜNLER,HAYIRLI İŞLER,HELAL KAZANÇLAR SELAM VE DUA İLE.
    TEŞEKKÜRLER YORUMUNUZA VE DOSTLUĞUNUZA KARDEŞİM.

  2. RıZa BeRKaN dedi ki:

    YERYÜZÜNDE BAŞÖRTÜSÜ ZULMÜ’nün SONA ERMESİ DİLEĞİ İLE…Ve Sizler…O gün ayetler, sizin omuzlarınızdan söz ediyordu..Başörtüsünü bir sancak gibi yapan Eliftiniz.İnce Ceylan derisinde, sülûs yazılarla, süslü ”Nur” ayetlerinin şavkıydı dalgalanan..Üç küçük ağaç dallarını size dönüp çiçeğe döndü O gün.Rüzgar bazen pervaz ediyor, ince beyaz çiçeklerin arasından süzülüp, sizin başörtünüzde duruluyordu…Ve derken..Gökte, güneş gelip başınızın üstünde durdu..Hüznün şerefelerinde mavi ezan çiçekleri açıldı…Siz.. bir zulmün üzerine yürür gibi yürüdünüz..Siz.. ayetlerde omuzlarından söz edilenlersinizSiz.. yeryüzünün bütün meydanlarında başörtüsünü birer sancak gibi taşıyanlarsınız..Siz.. iffet ve namus timsalleri…yeryüzünün zümrüt parıltılarısınız…Siz.. yeryüzüne sığmayan, iman çağlayanlarısınız..Ve Sizler BACILARIM..Başörtüsü için çile çeken, gözyaşı döken bacılarım…Allah yolunda her türlü tehdide, işkenceye, zulme göğüs geren, dövülen, horlanan..Sözlerinde, özlerinde gönüllerinde imanın nurunu dalgalandıran..Allah için, seherlerde kanlı gözyaşları arş-ı alaya dayanmış sizler…!BACILARIM… SİZLERE SELAM OLSUN!Ve sizler, öyle kimselersiniz ki;Allah ve Rasulünü dünyadan ve dünyadakilerden üstün tutanlarsınız…- Sizler Allah’tan ümit kesmeyenlersiniz..- Sizler Dertlerini sessiz-beyaz dilekçelerle Allah’a sunanlarsınız..- Sizler istediklerini yalnız ve yalnız Allah’tan isteyenlersiniz..Ve sizler..-Allah’ın mahşerdeki hesabını unutup, size alaylı gözlerle her türlü acımasızlığı yapanların yüzüne;Şanlı direnişinizi tokat gibi çarpan sümeyyelersiniz..SİZLERE SELAM OLSUN..Bakın! duyuyormusunuz..İşte ecdadın sitemkar sesleriŞanlı ecdadın mezarlarında kemikleri sızlıyor..Vatan için, millet için, bayrak için, Kur’an için, başörtüsü için, namus için can vermiş.. Şehit olmuş şanlı ecdad..Bizler, ümmetin erkekleri boynumuz eğik.. Ama onlar.. onlar medar-ı iftiharlarınız..Mezarlarında rahat uyumayan yüzbinlerce şehid’in al kanları..BACIMİnan ki, senin başörtünde gül bahçesine dönüşmüş..Onların kanları boşa akmamış..Onlar gül bahçelerini sulayan; EyyubEl-Ensariler, Ulubatlı Hasanlar, Sütçü imamlar, Akifler..Ey Sütçü imam.. İki bacımızın yaşmağını aldılar diye maraşı kana buladın..HEYHAT..!Gel görki, şimdi senin şuuruna ne kadarda da muhtacız..Hakkını helal et!Senin emanetine sahip çıkamadık..Senin huzurunda duracak yüzümüz yok..Bacılarımızın, kızlarımızın derdine derman olamadık..Onlar okumak istiyorlar..Ama gel görki senin torunlarını başörtülü diye sokmuyorlar okullarına..O gün fransız, ingiliz yunan dölleri; Bayrağa, başörtüsüne, namusa el uzatıyordu..Bugün adı müslüman olan, Mehmetler, Ayşeler maalesef birer başörtüsü celladı kesilmişler..Başörtüsünü düşman bellemişler..BACIMIN İFFETİ BATMAKTA REZİLİN GÖZÜNE..ACIRIM TÜKRÜĞE BİLLAHİ ! TÜKÜRSEM YÜZÜNEdiyor merhum AkifReziller görevlerini yapıyorlar..Peki ya bizler? Adı müslüman olan bizler..Lafı gelince mangalda kül bırakmayan bizler, üzerimize sanki ölü toprağı serpilmiş..Evlerimizdeki rahat koltuklarımızdan onların gözyaşlarını izliyoruz.utanmadan.. utanmadan..Ve SEN okula alınmayan, gözyaşları arş-ı alayı titreten BACIM.. BAKAMIYORUM YÜZÜNE.. UTANIYORUM..Sana karşı vazifemi yapamadım.. Beni affet..Biliyorum.. O her şeyin hesabının hakkıyla sorulduğu yerde, yakama yapışacaksın..sana diyecek sözüm yok.. Tükür.. Tükür yüzüme.. bacım..Tükür.. Tükür..Benim şahsımda adı erkek diye geçinenlerin hepsinin yüzüne tükür..!AH BACIM..Senin gözyaşlarını görecek gözlerimizin önünde, şimdi neler var neler..Paralar.. altınlar.. evler.. dünyalıklar..Senin yaşadıklarını hissedecek yüreğimizde öyle bir pas varki, kapkara..Kalplerimiz ise taş kesilmiş.. kaskatı olmuş..Ah BACIM ah..Sen yinede üzülme..Hergün beraber olduğun insanlar, hemde adı müslüman olan bunca insan,annen, baban, kardeşlerin, bizler, kısacası hepimiz..Bu kayıtsız hali, lakayıt hali, seni düşündürmesin.. ağlatmasın..Bizler vazifemizi yapamasakta sen yine de üzülme..!Ümitvar ol..BACIM..Unutma! tez geçer zulmün ezası. Sabretmeyi bileceksin tamam mı?* * * * * * * * * * * * * * * * * * *Çevirmez ahını Allah öksüzün Pek basittir, devrilmesi köksüzün Her kim olsa haksızlığı haksızın Suratına çalacaksın tamam mı?Yolunuz her zaman Allah yoludur! Bu öyle bir çileki, kökü şehid kanıdır! Hak haklının en mukaddes malıdır. Vermezlerse alacaksın tamam mı?* * * * * * * * * * * * * * * * * * *Yalana hayır, bu gerçeğe evet Mücadeleden yılma, kalsanda tek fert Birde ötesi var, buranın elbet, Nasıl olsa güleceksin… güleceksin… Güleceksin tamam mı?ALLAHIM, Bizlere yüzümüz ağırtan böyle nesiller verdiğin için sana şükürler olsun..ALLAHIM, Ayakları senin davanda sabit olan bu güzide evlatları, bütün ümmeti muhammede ibret eyle, rehber eyle..ALLAHIM, Bütün bu yapılanlar, ümmetin dağınıklığından.. En kısa zamanda bütün müslümanlara, birbirini sevmeyi, birbirleriyle kardeş olmayı ve birleşme şuurunu nasip eyle..ALLAHIM sen Mevlamızsın.. Bizleri bağışla.. bizleri şuurlandır.. gözlerimizi aç.. kalplerimizi yumuşat.. ayaklarımızı kaydırma.. davamızda zafer nasip eyle..AMİN… AMİN… AMİN

  3. ...gülsultan... dedi ki:

    "Bir kız öğrenciyi başını örttüğü için tahsil hakkından mahrum etmek, İstiklal Savaşı başlarında ve Maraş’ta düşmanlar tarafından başörtüsü çekilip düşürüldüğü için başlayan milli şahlanışın ruhuna tükürmektir." N.F. KısakürekİnşaAllah buda geçer. Geçer ama neler alır neler verir bilinmez… Allah’a cc. emanet olun.Selamlar…

  4. nur dedi ki:

    tesettürlüyüm çünkü NUR-31 AHZAB-59 !

Bir Cevap Yazın

